MUSEUS MORTS I PIERRE DEBROUX

Museus Morts

OPINIÓ

PIERRE DEBROUX


ARTICLE PUBLICAT A REGIÓ7  17/06/2016

MUSEUS I ANIMALS MORTS

Podem utilitzar tots els verbs. Anhelar, flagel·lar, interpretar, buidar. No totes les formes són coherents. Les faltes també importen. La diferència entre barjaula i intel·lectualitat és la conseqüència de la mesura i el bon humor. Ells canten a l'hort d'en Joan. Els psicòlegs. Els càndids. Les realitats paral·leles i el somiar serps. La interpretació quan s’exhaureix.



Fotografia i vídeo provinent de Bèlgica. Pierre Debroux estudia la relació entre els nostres records personals i el sentit de la memòria comunitària, o s'hi afegeixen els paral·lelismes que uneixen paisatges i oblit.


Landscapes, Museums And Dead Animals és la col·lecció d’animals dissecats d’en Debroux. Una selecció d’imatges en blanc i negre en les que el temps queda aturat. Museus que imiten els paisatges on habitaven els animals lliures. Carnaval d’imatges. Això és el que em referia quan parlàvem de Pedret o Boí Taull.  Uns recreen les muntanyes altes i els altres els pessebres mentals amb estampes pintades i talles de fusta policromades, envoltades de natura i piscines amb bombolletes. No hi ha oxigen i els animalistes farien cua per posar monedes als ulls de les bèsties. Girar-se d’esquena ampla. Com un fotocol urbà i el negre de Banyoles. Potser algun dia serà en Kilian Jornet el taxidermiat, versió moderna i hologrames.
     
L’arribada dels senyors Casafont agafats de la mà, trenca tots els esquemes d’allò actualment inexistent. Resumir noranta anys de vida en vint segons, no és més que una arrelada intel·ligència. La simplicitat. No hi arribaré mai. A cap de les dues o tres opcions. És el tòpic i la certesa. És el pensament quan creix. És el criteri i l’amor sense conseqüències. 











Comentaris