LUIS CLARAMUNT

Mons perillosos

OPINIÓ

LUIS CLARAMUNT


ARTICLE PUBLICAT A REGIÓ7  6/05/2016

Mons perillosos.

Cuba es transforma. Ho fa també el nord, el sud i Budapest.
L’essència no s’ha de perdre. No cal pervertir-se però si ensenyar els mitjons.

El cafè segueix tenint el regust amarg que et dibuixa un somriure cada matí. La cambrera escolta la conversa i fins i tot opina. Transportar el concepte cap a casa teva és com escombrar una llarga escala.

Luis Claramunt a la Galeria barcelonina Marc Domènech. L’artista va desenganxar-se de les seves arrels per introduir-se al submón. L’exposició presenta un recorregut de l’obra artística dels anys 80.

Claramunt s’interessa pels ambients marginals i els plasma amb traços enèrgics però simples. Toros, tavernes, cases com la d'en Pau i tot el que comença per políticament incorrecte. Bogeria seria comparar-lo amb els modernistes, però es pot rellegir un Nonell espremut amb la màquina de triturar.

Entre l’accident fortuït, la voluntat i el sense sentit, dibuixa paisatges i coloristes personatges. Un artista poc conegut que neda a contra corrent. Fora de lloc, però a qui hauria agradat veure en directe la destrucció de les torres bessones.

El viatge vertical és la primera i última retrospectiva que el Macba va dedicar al pintor. Un artista que escrivia a través dels seus dibuixos, fotografies i llibres autoeditats.

Aquesta informació s'obviarà als llibres d’història. Per això es qüestiona l’orientació universitària. El paper del vàter també és blanc i els noms els ordenen amb DNI en què l’atzar i la incoherència s'escriu en lletres d’or amb noms massa estridents.






Comentaris