Cossos i regles
OPINIÓ
ALCALDES NOCTURNS
ARTICLE PÚBLICAT A REGIÓ7 13/02/2015
ALCALDES NOCTURNS
Sal blanca, neu a clapes, llum poc aclarida i
vermut de migdiades fredes. Tot té el seu sentit entre línies. Ja sigui de
metro o de llibres esgrogueïts. L’excés de paraules pot fer perdre el
contingut. Avions que cauen i altres que sobrevolen el s contenidors de pobles
i ciutats anònimes. El decàleg i l’opinió han de proposar-nos un significat. Però
no per aquest motiu ha d’arribar des d’un tortuós llenguatge encriptat.
La cultura reprèn el sentit a les escoles,
societats i altres esquemes mig penjats. Si no tenim clar l’objectiu, ens podem
perdre els ingredients d’una bona sopa de ceba. L’hivern és paisatgísticament un regal dels
espais inerts.
El fotògraf taiwanès Yung Cheng Lin es mostra
sublim. Descobrir les seves instantànies és endinsar-se a un nou llenguatge. Quan
tot sembla ja funcionar o simplement caducar, apareix la pista d’un elegant
artista.
Simplicitat de metàfores visuals, poesia
íntima i amb molta identitat. Entre el surrealisme i l’absurd. Silenci de cos i
objectes. Entre la sexualitat i l’ànima. Una fina separació mostra el contorn
dels plàtans madurs, mosques i cossos contorsionistes.
Yung s’apropa a la ironia amb una dolçor elevada
i gens ensucrada. Pensar que la distància és un obstacle, és un crim. Tot és a
l’abast i en directe. Un possible contrapunt a la programació del Caixafòrum és
viable i especialment necessari. La cultura forma part de la societat i no dels
monòlits que s’obstinen a fer-nos homenatjar.
Sal blanca, neu a clapes, llum poc aclarida i
vermut de migdiades fredes. Tot té el seu sentit entre línies. Ja sigui de
metro o de llibres esgrogueïts. L’excés de paraules pot fer perdre el
contingut. Avions que cauen i altres que sobrevolen el s contenidors de pobles
i ciutats anònimes. El decàleg i l’opinió han de proposar-nos un significat. Però
no per aquest motiu ha d’arribar des d’un tortuós llenguatge encriptat.
La cultura reprèn el sentit a les escoles,
societats i altres esquemes mig penjats. Si no tenim clar l’objectiu, ens podem
perdre els ingredients d’una bona sopa de ceba. L’hivern és paisatgísticament un regal dels
espais inerts.
El fotògraf taiwanès Yung Cheng Lin es mostra
sublim. Descobrir les seves instantànies és endinsar-se a un nou llenguatge. Quan
tot sembla ja funcionar o simplement caducar, apareix la pista d’un elegant
artista.
Simplicitat de metàfores visuals, poesia
íntima i amb molta identitat. Entre el surrealisme i l’absurd. Silenci de cos i
objectes. Entre la sexualitat i l’ànima. Una fina separació mostra el contorn
dels plàtans madurs, mosques i cossos contorsionistes.
Yung s’apropa a la ironia amb una dolçor elevada
i gens ensucrada. Pensar que la distància és un obstacle, és un crim. Tot és a
l’abast i en directe. Un possible contrapunt a la programació del Caixafòrum és
viable i especialment necessari. La cultura forma part de la societat i no dels
monòlits que s’obstinen a fer-nos homenatjar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada